Vállalkozói Sarok 21 percben – Zugló TV.

Hét szűk esztendő után egyre több autó talál új gazdára, nőtt az új- és a használt gépkocsik értékesítése is. Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke és Marjay Gyula, a VOSZ Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezetének elnöke az autóvásárlás és fenntartás tendenciáiról, az ezekhez kötődő kiadásokról, közterhekről adott tájékoztatást.

Vállalkozói Sarok 16 percben – Zugló TV.

Interjú Marjay Gyulával a VOSZ Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezete elnökével
Témák: 
–  Ki is az a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és hitelesítő Hatósága? Ő vizsgálhatja a kereskedelmi tevékenység keretében a pénzmosási törvény előírásaira vonatkozó szabályok betartását. Mik is a fő szabályok? Ezt nem sokan tudják? Lehet büntetés is, ha valaki ezt nem tartja be?
–  Mi is az a 40 Euros behajtási költségátalány?
Hogyan módosult az idén? Most újra kiterhelik a vállalkozókra?
– Idén is lesz Sport és Egészségnap a Vállalkozók részére és családtagjaiknak, vagyis 19. alkalommal rendezi meg a VOSZ BPMRSZ a „19. Üzletember Találkozó a szabadidős programok jegyében, az egészséges vállalkozókért” című rendezvényt szeptember 3-án szokásosan Zuglóban, idén is a Mogyoródi úti sport pályán.

Létszámbővítés bértámogatás/bérköltség támogatás igénylésével

Tájékoztatás a  VEKOP 8.1.1-15 Út a munkaerőpiacra elnevezésű projektéről

A program elsődleges célja a hátrányos helyzetű emberek elhelyezkedésének támogatása különböző bértámogatási, bérköltség támogatási konstrukciók keretében.  A konstrukciókról a csatolt mellékletből tájékozódhatnak.

 A támogatások az alábbi célcsoportok foglalkoztatása által igényelhetők: 25-64 év közötti nyilvántartott álláskeresők, különösen:
–      a 25-30 év közötti pályakezdők,
–      az alacsony iskolai végzettségű emberek,
–   a gyermekgondozást és hozzátartozó ápolását követő újrakezdés nehézségeivel küzdő nyilvántartott álláskeresők,
–      a tartósan (legalább hat hónapja folyamatosan) nyilvántartott álláskeresők,
–      az 50 év feletti álláskeresők,
–      a közfoglalkoztatásból a versenyszférába visszavezethető álláskeresők.

 Minden munkaadó igényelhet támogatást, aki

  • megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok szabályainak,
  • nincs köztartozása – szükséges benyújtani a NAV által kiállított, a köztartozás mentességet igazoló, 30 napnál nem régebbi közokiratot, vagy cégszerű aláírással ellátott adófolyószámla kivonatot. Érdemes kérni a KOMA adatbázisba történő felvételt >>>>   – így nem szükséges havonta beküldeni a köztartozás mentességről szóló igazolást.

 A program lehetőséget nyújt a hazai családi vállalkozások, kkv-k számára, hogy támogatással növeljék statisztikai állományi létszámukat.

 Emellett a munkavállalóknak lehetősége nyílik

  • ingyenes képzésekben történő részvételre,
  • valamint vállalkozóvá váláshoz is igényelhető támogatás – 6 hónap időtartamra, maximum a mindenkori minimálbér összege (ez 2016-ban bruttó 111.000 Ft/hó).A támogatások igényléséhez szükséges munkaerőigény benyújtása a székhely vagy a foglalkoztatás helye szerint illetékes Foglalkoztatási Osztályon, valamint kérelem benyújtása szükséges azon a Foglalkoztatási Osztályon, ahol a munkaadót nyilvántartásba veszik. 

Munkáltatói Tájékoztató és elérhetőségek>>>

Idén is megrendezzük az Üzletember Találkozó és Sportnapot

IMG_0057

2015.évi sportnapi pillanatkép

Tájékoztatjuk Önt, hogy 2016. szeptember 03-án (megnyitó 10 órakor), ismét megrendezésre kerül a „19. Üzletember Találkozó a szabadidős programok jegyében, az egészséges vállalkozókért” címet viselő szabadtéri szakmai-, sport rendezvényünk és főző versenyünk a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezetének szervezésében a VOSZ, a BKIK Tagozatai, a ZVSZ és sok más vállalkozó támogatásával.

A rendezvény célja, mint az elmúlt 18 évben, a vállalkozók egymásra találásának elősegítése, az egészséges életmód preferálása.

Ünnepélyes keretek közt, együttműködési megállapodások aláírása

Nemzeti Adó- és Vámhivatal Kelet-, Észak-, Dél – budapesti és Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága – VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete 

Vendégünk lesz Dr. György István Budapest Főváros kormánymegbízottja, dr. Tarnai Richárd Pest Megye Kormányhivatal kormánymeghízottja, Karácsony Gergely Budapest- Zugló polgármestere, több fővárosi és kerületi vezető.

A rendezvény helyszíne:
Mogyoródi úti sportpálya
(Budapest XIV., Mogyoródi út 130.)

Rendezvényünkre tisztelettel meghívjuk Önt és kedves partnerét!

A rendezvényünkön szokásunkhoz híven pályázati tanácsadással, adó- és vám ügyek NAV általi tanácsadásával, borkóstolóval és nem utolsó sorban magyaros főzőversennyel is várjuk vendégeinket.

Az alábbi programjainkat ajánljuk szíves figyelmükbe.

Szakmai programként:
helyszínen igénybe vehető KKV-kat érintő adó- és pályázatokkal kapcsolatos tanácsadás.

IMG_0153

2015.évi sportnapi pillanatkép

Sport programként:
– kispályás focibajnokság
– atlétikai, kötélhúzás, asztalitenisz, kosárlabdadobó, darts, ulti verseny, új versenyszámként Szkander
– a gasztronómia jegyében főzőverseny (hazai ételek, magyar alapanyagokból bográcsban, grillen).

 

IMG_0079

2015.évi sportnapi pillanatkép

Szórakoztató és Egészségmegőrző programként:
– szkander bemutató,
– fanatic jump bemutató,
– egészségügyi szűrés és tanácsadás,
– gyerek sátor a Gödöllői Királyi kastély támogatásával, gyerek programok, légvár
– veterán autó kiállítás (tervezet)

– borkóstoló

Tagjaink és az érdeklődők számára bemutatkozási és reklám lehetőséget biztosítunk minimális szponzori díj, illetve a sportversenyek díjazottjainak szóló ajándékok fejében. Szponzoraink nevét a rendezvényen ismertetjük és külön is közzé tesszük a www.vosz-kmrsz.hu / www.vosz-bpmrsz.hu  honlapon és hírlevelében.

 A kiállítók és szponzorok részére szükség esetén 3×3-as pavilonokat tudunk biztosítani!  A molinók és szóróanyagok elhelyezésére a rendezvény egész területén lehetőséget kínálunk.

Jelentkezési határidő a hely biztosítása érdekében:  2016. augusztus 24.

Kérjük, jelezze vissza részvételét Trombitás Kriszti részére: titkarsag@vosz-kmrsz.hu e-mail címen.

Meghívó és program>>>

Foci kiírás>>>
Foci nevezési lap>>>
Főzőverseny nevezési lap>>>

 A múlt évi sportnap beszámolóját itt megtekintheti

Lezárult a BÜROKRÁCIA CSÖKKENTÉSI PROGRAMHOZ kapcsolódó konferencia sorozat

 

január 19-én Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter a VOSZ elnökségi ülésén tájékoztatta a résztvevőket a vállalati szektorhoz kapcsolódó bürokrácia csökkentési programjukról, a vállalkozók adminisztrációs terheinek csökkentéséről szóló elképzelésekről. Fő hangsúlyt helyezett az állami bürokráciát képviselő apparátus átalakítására, az intézményrendszerben rejlő tartalékok feltárására, az apparátus létszámának jelentős csökkentésére.

DSKérte a vállalkozókat, hogy segítsék a kormányzatot ebben a munkában. A VOSZ elnöke Demján Sándor és a VOSZ elnöksége úgy foglalt állást, hogy a kormány valós bürokrácia csökkentési elképzeléseit támogatja, mert ebben látja annak lehetőségét, hogy az így felszabaduló létszám miatt a költségvetési kiadások csökkentésével a későbbiekben a vállalkozók adó és járulék terhei is csökkenthetők lesznek.

A megbeszélést követően születtek a fentiekre javaslatok, majd a Miniszterelnökség részéről annak lehetősége merült fel, hogy egy országos konferencia sorozat keretében a vállalkozókat is tájékoztatják a Kormányzat bürokrácia csökkentési elképzeléseiről, valamint közvetlenül megkérdezik a vállalkozókat, hogy milyen ötleteik, javaslataik vannak a bürokrácia, az adminisztrációs munka csökkentésére, ésszerűsítésére.

A záró konferenciára június 10-én került sor Budapesten a Fővárosi Kormányhivatal Dísztermében.

GyI1 A Kormányzat részéről Dr. Kovács Zoltán a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Dr. Szeleczki Zsuzsanna az NGM helyettes államtitkára, valamint Dr. György István Budapest KZFőváros Kormánymegbízottja vett részt. Köszöntőt mondott az előzőeken túl Demján Sándor a VOSZ elnöke, valamint Marjay Gyula a VOSZ BPMRSZ elnöke.

A kerekasztal beszélgetésben részt vett Dr. Medgyessy Ildikó az Elegant Design Zrt elnök-vezérigazgatója, valamint dr. Farkas József a Szaktudás Kiadóház Zrt vezérigazgatója.

Az állami vezetők továbbra is kiálltak a bürokrácia csökkentési folyamat mellett, de Dr. Kovács Zoltán elmondta, hogy ez nem megy egyik napról a másikra. Nagyon sok részletkérdést kell megoldani, amíg eredményeket lehet elérni. Meg kell oldani, hogy a kormányhivatalok azonos és egységes informatikai rendszerrel dolgozzanak. Ma ahány szakmai főosztály, annyi féle szakmai informatika rendszer- mondta el az államtitkár. Jelenleg 1952 törvény van hatályban, melyből az elmúlt időszakban már 220-at módosítottak a bürokrácia csökkentés jegyében. Az államtitkár 2018-ra várja, hogy valóban egy egységes informatikai rendszer működjön a közigazgatásban.

SZZSDr. Szeleczki Zsuzsanna helyettes államtitkár a NAV által megkezdett átalakulási folyamatról szólt. Megjegyezte, hogy újra kell értelmezni, hogy az állam mennyire kíván beleszólni a vállalkozók életébe. A NAV igyekszik a legkevesebb bürokratikus terhet róni rájuk, de azt tudni, kell, hogy az adóhatóság egy végrehajtó szervezet és nem jogalkotó.

Demján Sándor arról beszélt, hogy ha a kormányzat nem hajtja végre azt a komoly létszámleépítéssel járó bürokratikus intézmény átalakítást, akkor komoly csődhelyzetbe kerülhet a gazdaság. A leépítéssel felszabaduló költségvetési források adnak lehetőséget, hogy a vállalkozók felé adót, járulékot csökkentsen a kormányzat. Az az ország, aki nem tudja a többi országhoz igazítani az állami költségeit, az verseny hátrányba kerül a többiekkel szemben és ebben a versenyben elbukik! Egy bukott ország pedig kiürül.

Javasolta a kormányzat felé, hogy alakítson ki egy olyan érdekeltségi rendszert, mely a bürokraták között is verseny helyzetet eredményez, ezzel komoly hatékonyság növekedés érhető el.

mgyMarjay Gyula a VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezetének elnöke a bizalom, partnerség fogalmakat emelte ki köszöntőjében. Ez feltétlenül szükséges a hivatalok és a vállalkozók közötti ügyintézés folyamatában. Lehet hozni szigorú bürokratikus intézkedéseket a piacgazdaság tisztítása érdekében, mint az EKAER, vagy a foglalkoztatás területén történő bejelentések, de ha ezek már elérték, vagy elérik céljukat, legyen bátorsága a döntéshozóknak ezeket megszüntetni, egyszerűsíteni!

A kerekasztal beszélgetés során a vállalkozók elmondták véleményüket a kormányzati bürokráciáról. Itt is több javaslat fogalmazódott meg. Szükségesnek érzik az EKAER-t, de ez az Elegant-Desig-nál egy fél munkaerőt kíván folyamatosan, jó lenne egyszerűsíteni a folyamatot, de komoly energiát köt le a rendszeres statisztikai adatszolgáltatás is. A pályázatokhoz kapcsolódó adminisztrációs teher óriási, de még a fenntartási időszak ellenőrzései is komoly mennyiségű adatszolgáltatást igényelnek. Az oktatás,terem képzés fontosságára is felhívták a figyelmet. Nem lehet megfelelő szakembereket kapni a munkaerő piacon. Sürgősen kell e téren is lépni a kormánynak. Ehhez kapcsolódó javaslat volt, hogy a jó munkaerőt magasabb bérrel lehet megtartani, viszont a járulék terhek nagyon magasak, igy a vállalkozások nehezen emelnek bért. El kell érni, hogy az átlag feletti béremelést ne terhelje a szociális hozzájárulás, vagy csak egy minimális összeggel.

Szó volt róla, hogy a NAV „magyarul” adja ki határozatait és ne idézgessen a törvényből egy anyagban négyszer-ötször. Az egyéni vállalkozók egyszerűbb ügyintézése, pl. ne kelljen külön hiteles tulajdoni lap a székhely igazolására, mivel a címe rajta van a lakcím kártyán.

A kerekasztal beszélgetést a VEKOP-ról szóló előadás, valamint a műhelymunka követte.

1./ A záró konferenciát megelőző 21 konferencia alapvetően hasonló forgatókönyv alapján zajlottak, csak a Kormányzat képviselői változtak. A Miniszterelnökséget Dr. Kovács Zoltán ter. közigazgatásért felelős államtitkár, vagy helyettese dr. Zöld-Nagy Viktória h.államtitkár képviselte.

Az NGM-et többször az adókért felelős helyettes államtitkárok, úgymint Tamásné Czinege Csilla, dr. Szeleczki Zsuzsa, illetve a foglakoztatásért, munkaerőpiacért felelős államtitkár Cseresnyés Péter, illetve helyettesei dr. Odrobina László h.államtitkár,és Simon Attila h.államtitkár. Továbbá részt vett többször Lepsényi István gazdaságfejlesztésért felelős államtitkár, illetve helyettese Marczinkó Zoltán h.államtitkár.

A konferenciákon több, mint 1000 vállalkozás vett részt, akik több száz javaslatot fogalmaztak meg a bürokrácia csökkentés mellett.

2./ A kerekasztal beszélgetéseknek minden alkalommal 2 elnöki asztalnál ülő vállalkozó (VOSZ javaslat), illetve a beszélgetés második felébe a meghívottak is szót kaptak.

A kérdések a bürokrácia csökkentéssel kapcsolatosak, az elektronikus ügyintézéssel, adózási adminisztrációval, engedélyezésekkel, a hatásági alkalmazottak felkészültségével, és partnerségével voltak kapcsolatosak.

3./ Minden konferencián külön előadás is elhangzott a GINOP pályázatokról az NGM vezető munkatársaitól.

4./ A konferencia 30-50 perces műhely munkával zárult minden alkalommal, ahol a vállalkozók az egyedi tételes javaslatukat mondhatták el az alábbi témák szerint csoportosítva:

  • vállalkozások indítását, növekedését akadályozó tényezők,
  • ügyintézések egyszerűsítése
  • ügyfelek tájékoztatása,
  • hatósági ellenőrzések, engedélyezések.

Néhány összeszedett felvetés, javaslat, a teljesség igénye nélkül:

a./ Munkaerőpiac, foglalkoztatatás, képzés

– szakember képzés rövid és hosszútávú problémái,

– nincs megfelelő szakképzett munkaerő,

– közmunka program haladéktalan átalakítása, (aki dolgozni tud, dolgozzon!)

– munkakönyv visszaállítás,

– a dolgozó beléptetés, kiléptetés hatalmas papír alapú adminisztrációja fölösleges,

– miért a cégeknek kell levonni a dolgozók felé indított végrehajtásokat, (a munkáltató így a végrehajtó ingyenes teljesítési segédje)

– vállalkozói ismeretek oktatásának bevezetés már középiskolában

– munkaerő piaci aktivitást várnak, a felnőtt képzést egy kézbe tenni, a kamarák nem igazán tudják mit kell csinálni e területen,

– ipari tanulók foglalkoztatásának és támogatásának egyszerűsítése,

– nyugdíjasok továbbfoglalkoztatásának egyszerűsítése,

b./ Adó ügyek

– magas járulék terhek,

– a munkaerő megtartásához szükséges lesz magasabb béremelés, ne terhelje, vagy csak egy mérsékelt járulék a béremelés összegét,

– a kis adók összevonása, miért van 60 adónem,

– egy számlára fizethessenek a vállalkozók adót, majd a NAV ossza fel,

– stabil jogszabályi környezet szükségessége,

– Táppénz 1/3-a miért a vállalkozót terheli,

– párhuzamos adatszolgáltatások eltörlése

– KSH adatszolgáltatások feleslegessége,

– Iparűzési adó nyomtatványok, bevallások egységesítése,

– pénztárgép, ha kötelező, miért nem az állam fizeti a havi díját?

– EKAER jó, tisztítja a piacot, de nagyon bonyolult,

– ÁFA bevallások egyszerűsítése (2017-től még bonyolultabb lesz!)

– Mérleg- adóbevallás azonos adatokkal, miért kell,

– mikro vállalkozások részére további egyszerűsítések szükségesek, pl a KATA adó felső határát 12 mFt/évig a 6 millióról felemelni,

– NAV először a végrehajtás előtt küldjön felszólító levelet, majd utána incassáljon,

 c./ Hatósági ügyek

– Cégadatok módosításához miért kell mindig ügyvéd,

– Hatósági ügyek beadása előtt előzetes konzultáció lehetőségét kérik,

– Ingatlan nyilvántartási anomáliák, nem egyeznek a térképek a valósággal, a tulajdon lapokkal,

– a hatóság csak azt kérje be az ügyféltől, amivel ő nem rendelkezik. Miért kell pl mindig tulajdoni lapot beadni, mikor az a kormányhivatalnál meg van,

– hivatalok közötti információ áramlás hiánya,

– a hatósági ellenőrzések legyenek először preventívek, ne büntető jellegűek,

– az ellenőrzéskor ne csak azt nézzék és büntessék, hogy meg van-e minden szabályzat és aktualizálva van-e,

– Elektronikus ügyintézések tovább fejlesztése,

– Egyéni vállalkozóból Kft-be történő átalakulás egyszerűsítése, költségeinek csökkentése,

– A kormányhivatalok munkatársainak képzése, legyenek mindig naprakészek és tudják, mit hogyan kell elintézni,

d./ Egyéb javaslatok

Bizalom, Partnerség, Tanácsadás! Ez legyen a jelszó a hatóság és a vállalkozás között.

– kamarai regisztrációs díj eltörlése,

– építési engedélyezési és hatósági eljárások ideje még mindig hosszú és hatalmas papír igényű,

– elektronikus építési napló használatának egyszerűsítése,

– a 40 eurós behajtási költségátalány jogszabályi módosítása, (most módosult, most sem jó!)

– a Közmű cégeknél nincs szabályozott ügyintézési határidő, állam az államban!

– induló vállalkozások hatékony segítése,

– pályázati dokumentációk sokasága, (csak akkor kelljen, ha nyer a pályázat), az utóellenőrzések egyszerűsítése,

– a közbeszerzési eljárások dokumentációinak csökkentése, egyszerűsítése,

– vízügyi hatósági engedélyezési ügyek felgyorsítása,

– kezdő vállalkozások tájékoztatásának hiánya, (mihez milyen engedély szükséges)

Beszámoló a Zugló Tv – ben is.

Beszámoló a VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete közgyűléséről, valamint tisztújító küldöttválasztó gyűléséről

mA Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezete (2016-ig Közép-Magyarországi Regionális Szervezet) megtartotta éves rendes közgyűlését, valamint tisztújító küldöttválasztó gyűlését, ahol újra Marjay Gyulát választották meg a szervezet elnökének. A vállalkozó további öt évig irányítja majd társadalmi megbízatásban a szövetség budapesti és Pest megyei érdekképviseleti munkáját, segítve ezzel a vállalkozások eredményes működését.

DSCN5952A Közép-Magyarországi Regionális Szervezet jogutódjaként, 2016. januárjától továbbra is önállóm2 jogi személyként működő Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezet estében rendes éves közgyűléssel egybekötött tisztújító küldöttválasztó gyűlés került megrendezésre március 29-én, ahol megválasztották a regionális szervezet elnökségét és Ellenőrző Bizottságának tagjait is. Az eseményen a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan, beszámoló keretében a tagok tájékoztatást kaptak a szervezet 2015. évi munkájáról, elfogadták az éves beszámolót, valamint döntöttek az idei év terveiről, programjairól. A résztvevők határoztak a 2016. évi Prima Díjátadó Gála rendezésével kapcsolatos ügyekben is. Ezt követően a megyei (regionális) elnökválasztáson a jelenlévő tagok újra Marjay Gyulát választották meg a szervezet elnökének, aki további öt éven át irányítja majd társadalmi megbízatásban a VOSZ Budapesti és Pest Megyei Regionális Szervezetét.

A VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezet megválasztott tisztségviselői

Elnök: Marjay Gyula

Elnökhelyettesek: Dr. Papp Ferenc, Dr. Sztranyák József

Társelnökök: Inzsel Ottó, Kissné Kászon Gabriella, Szabó Helga

Elnökségi tagok: Dr. Kiss Zoltán, Farkas József, Dr. Medgyessy Ildikó, Szűcs Balázs, Bornemisza Miklós, Dr. Kovács Tibor, Kiss György, Papp András, Faragó Ilona,  Kovács János, Tóth Pál

Ellenőrző Bizottság
Elnök: Dr. Kálix Géza

Ellenőrző Bizottsági tagok: Pantz Dezső, Illy Katalin, Széchenyi Ferenc, Kott Zoltán

Küldöttek:

Marjay Gyula, Dr. Kiss Zoltán, Dr. Papp Ferenc, Dr. Sztranyák József, Kissné Kászon Gabriella, Dr. Medgyessy Ildikó, Farkas József

Pót küldöttek:

Inzsel Ottó, Bornemisza Miklós, Kovács János, Tóth Pál

VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete – Közgyűlés meghívó

A VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete 2016. március  29 -én kedd, 14.00 órakor tartja éves rendes KÖZGYŰLÉSÉT, mely egyben választási tisztújító közgyűlés is,
amelyre Önt vagy vállalkozása képviselőjét tisztelettel meghívjuk.

A rendezvény helyszíne:   Nomina 3P. Zrt. I. emeleti terme (1143. Budapest, Gizella  út 36.)
A rendezvény ideje:           2016. március 29. / kedd /, 14.00 óra.

Napirendek:

  • Elnöki köszöntő
    Marjay Gyula VOSZ KMRSZ elnöke
  • Jegyzőkönyvvezető megválasztása
    Jegyzőkönyv hitelesítők megválasztása

Levezető elnök megválasztása
Napirend elfogadása

  • Beszámoló a VOSZ KMRSZ 2015. évi szakmai munkájáról.
    Előadó: Marjay Gyula
  • A VOSZ KMRSZ 2015. évi egyszerűsített éves beszámolójának megvitatása,
  • Ellenőrző Bizottság jelentése
    Előadó: Dr. Kálix Géza EB elnök
  • A 2015. évi beszámolók elfogadása (Határozat hozatal)
  • A 2016.évi szakmai és pénzügyi terv megvitatása, elfogadása
  • A VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete elnökének, elnökhelyetteseinek, társelnökeinek, elnökségi tagjainak és ellenőrző bizottsági tagjainak megválasztása az Alapszabály 3.1.7.pontja alapján
  • Egyebek: – Tájékoztató a 2016.évi PRIMA rendezvénnyel kapcsolatos kérdésekről,

Tisztelt Tagjaink!

A Rendes közgyűlésünket közvetlenül követi várhatóan 15.30 órakor (külön meghívóval, melyet már postai úton megkaptak) a VOSZ Küldöttválasztó közgyűlése, melyre szintén kérjük, hogy maradjanak velünk.

Tájékoztatás:

A Közgyűlés akkor határozatképes, ha a szavazásra jogosult tagok 50%-a + 1 fő megjelenik a fent nevezett helyszínen és időpontban. Határozatképtelenség esetén az Alapszabályunk 3.1.4.pontja értelmében Közgyűlésünket 14.30 órára, az első időpontot követő 30 perc leteltével az eredetileg megküldött napirendekkel ismételten összehívom. A közgyűlés ezen esetben a megjelentek számától függetlenül határozatképes.

A 3-4-7 napirendi pontokhoz kapcsolódó írásos beszámolókat tagjaink részére elektronikusan meg küldtük.

A rendezvényt követő kötetlen beszélgetés idején büfé áll a meghívottak rendelkezésére.

Felhívjuk figyelmét, hogy Szavazati joggal azon tagok élhetnek, akik a 2016. évi tagdíjat befizették a Közgyűlés napjáig és ezt igazolni tudja!

 A VOSZ Budapesti és Pest megyei Szervezete Elnökségének nevében:
Marjay Gyula
Elnök

Ellenőrzések tapasztalatai

DSCN5893Az ellenőrzések tapasztalatai címmel rendezett vállalkozói fórumot a VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete, ahol a NAV szemüvegén keresztül észlelt tapasztalatokat osztották meg a NAV Dél-budapesti Adó. és Vámigazgatóság vezető munkatársai.

DSCN5902Horváthné  dr. Ruprecht Szilvia ellenőrzési igazgatóhelyettes a NAV 2016.évi átszervezése, szervezeti változásai utáni életét mutatta be, majd kitért a 2016.évi ellenőrzési irányokra célokra. Előadásában kifejtette, hogy az idén mely célcsoportok azok, akikre legjobban fog figyelni az adóhatóság.

Továbbra is kiemelt cél az ÁFA csalók elleni küzdelem, de ezt a későbbi előadók is alátámasztották, hogy a legtöbb visszaélés, adócsalás még mindig ezen a fronton található. Kiemelt “figyelmet” kapnak a székhely szolgáltatóknál elhelyezett vállalkozások, de azok is, akik a székhelyüket áthelyezik.

A társasági adó vizsgálatoknál a K+F tevékenységek adóalapcsökkentő összegénekDSCN5895 alátámasztását szolgáló bizonylatok ellenőrzése is kiemelt feladat lesz. De ott is gyakrabban ellenőriznek, ahol magas a bevétel és kevés az alkalmazottak száma, illetve a munkaerő kölcsönzők továbbra is a célkeresztben maradnak.

Kiemelte, hogy az igazgatóságuk egyik kiemelt kockázati területe a Nagybani Piac. Nagyon sok árú eredetét nem tudják a beszállítók igazolni és az adóhivatal megjelenésekor a potenciális vevők is “eltűnnek”.

Vállalkozói kérdés volt, hogy a NAV munkatársai mennyire birságcentrikusak? Nincs ilyen elvárás a revizorokkal szemben, válaszolt az Adóhatóság vezetője. A tisztességes adózók segítése, a tisztességtelenek visszaszorítása az alapfeladatuk, ez a kormányzati elvárás is.

További kérdés volt, hogy az ellenőröket, a NAV-ot miért nem szankcionálják akkor, amikor a vállalkozás terhére utólag megállapított jogsértést követnek el. A válaszban kitért az igazgató helyettes, hogy ennek nincsenek meg a jogszabályi feltételei, de a vezetők természetesen figyelik a kollégáik munkáját.

DSCN5913Valóczky Sándor főosztályvezető az ellenőrzés folyamatáról az ellenőr és az ellenőrzött jogairól és kötelezettségeiről tartott előadást. Fontos kérdés, hogy mikor indul az ellenőrzés. Már az ügyfélkapun keresztül kiküldött megbízólevél és felhívás megnyitása elegendő ahhoz, hogy az ellenőrzést megkezdettnek minősítsék. Tehát nem mindegy, ki kezeli az ügyfélkaput. Az sem megoldás, hogy nem nyitják meg a levelet, mert ebben a rendszerben is beáll a kézbesítési vélelem, vagyis az ellenőrzés a második email után elindultnak tekinthető. Ezért javasolt az email megnyitása, utána pedig az ellenőrrel történő telefonos egyeztetés, hogy pontosan mit kér, milyen anyagokat készítsen elő a vállalkozó. Ahhoz, hogy gyors és szakszerű legyen az ellenőrzés az iratok előkészítettsége fontos.

Az ellenőrzés folyamatáról, a bizonyításról is szólt, valamint arról, hogy egy jó kommunikációval sokat tudnak egymásnak segíteni a felek.

A vizsgálat közben is kommunikálni kell a revizornak és meg kell ismertetni a vállalkozót a fellelt hibákkal, azok okával. Ha kapcsolódó vizsgálat van, akkor a vállalkozó a rá vonatkozó iratanyagokba betekinthet, sőt mobillal fénykép másolatot is készíthet róla. Ehhez joga van és ez illetékmentes is.

A résztvevők megjegyezték, hogy egyre több az adóhatóság részéről a szubjektív, tanúvallomáson és nyilatkozatokon alapuló bizonyítás, ahelyett, hogy objektív gazdasági számításokra alapoznák a megállapításokat.

DSCN5917Konkrét ellenőrzési tapasztalatokról Trubin Attila a NAV főosztályvezetője szólt. Kiemelte, hogy két komoly adóelkerülés működik még mindig, ami sajnos sok esetben szándékosságra utal, az egyik az ÁFA megfizetésének elkerülése, a másik pedig a foglalkoztatottak utáni járulékok meg nem fizetése. Az utóbbinál a legjellemzőbb, hogy a dolgozókat bejelentik, de már a havi bevallásban nem szerepeltetik a nekik kifizetett bérek utáni járulékokat. Mintha eltüntek volna a dolgozók. Sajnos ez a két nyomtatvány csak ritkán kerül összevetésre és csak utólagos ellenőrzéseken derül ki a turpisság.

Az ÁFA-nál még mindig nem tiszta a vállalkozók előtt, hogy milyen dokumentumokat kell begyűjteni, megőrizni ahhoz, hogy utólag nyugodtan lehessen bizonyítani azt, hogy egy közösségen belüli értékesítésnél jogosan számlázott-e a vállalkozó nulla százalékos ÁFA-val.

A végén a kérdések zöme is e témára koncentrálódott. Az előadók az ügyek egyediségével magyarázták, hogy ebben nem lehet általános elveket lefektetni. A vállalkozók pedig tényleg nem tudják, hogy a CMR elég-e, vagy fényképeket készítsenek az átadás és a határon történő kilépés tényéről?

De felmerült a kérdés, hogy mi a helyzet a szoftverek “exportjával”, ahol nincs fizikális, csak elektronikus mozgás. Hogy lehet ezeket bizonyítani, hogy lehagyta az országot. Az adóhivatali javaslatok között volt, hogy kérjenek állásfoglalást, hogy jó módszer-e az, amit alkalmaz az adózó. Külön érdekesség volt, hogy például egy 3D-s nyomtatás minek minősül? Nyomtatási szolgáltatásnak, vagy termék előállításnak? A 3D-s nyomtató egy számítástechnikai eszköz, vagy termékelőállító “gépsor”?

DSCN5928Az előadás sorozat zárásaként még
Szűcs Éva főosztályvezető ésDSCN5935 Nyisztor Szilvia főov.helyettes tartott tájékoztatót az adóbevallásokban előforduló hibákról és azok javításairól.

Az általunk szervezett előadás ismét bebizonyította, hogy nagy szüksége van a vállalkozóknak a segítségre, mert vannak olyan témák, amik ismerete sok kiadástól és bosszúságtól tudja megkímélni a vállalkozót. Ebben kíván továbbra is segítségére lenni a VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezete a vállalkozóknak.

A foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékok és más közterhek

konyv_foglalkoztatas_0Az úgynevezett élő munkát terhelő közteher fizetési kötelezettséget számos jogszabály együttes alkalmazásával lehet teljesíteni. E mellett a különféle foglalkoztatási formák sokszínűsége, és a választott adózási mód is befolyásolja a foglalkoztatással összefüggő kötelezettségek teljesítését, amelynél esetenként nemzetközi egyezmény rendelkezéseit is figyelembe kell venni. A kiadvány újszerű megközelítésben, az általános tudnivalók mellett foglalkoztatási formánként (munkaviszony, megbízás stb.) mutatja be az adott jogviszonyra vonatkozó összes tudnivalót, a jogviszony elbírálásának szabályaitól, a bejelentési kötelezettségre vonatkozó szabályokon át a szociális hozzájárulási adóból érvényesíthető kedvezményekig. A foglalkoztatással kapcsolatos rendelkezések mellett az önfoglalkoztatókra (egyéni vállalkozók, mezőgazdasági őstermelők) kapcsolatos szabályokat is tartalmazó kötet a példák, jogesetek mellett a NAV felé teljesítendő kötelezettségek konkrét bemutatásával segíti az érintettek szabályszerű eljárását. A foglalkoztatáshoz kapcsolódó közteherfizetéssel kapcsolatos tudnivalókat a szakképzési hozzájárulás és a rehabilitációs hozzájárulás kötelezettség gyakorlati tudnivalóinak ismertetése teszi teljessé.
A szerzők a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai, ami garanciát jelent arra nézve, hogy a könyvet forgató gyakorlati szakemberek is választ kapnak a mindennapi élet során felmerülő konkrét kérdésekre.

Várható megjelenés: 2016. február vége

Szerzők:
Széll Zoltánné, Matlné Kisari Erika
A kötet ára:
6.825,-Ft

Megrendelés