Média- és kommunikáció szekció

Média-és Kommunikáció Szekció
2013. April 23. Tuesday 21:50

A VOSZ KMRSZ Média és Kommunikáció Szekciója (MKSZ) 2012. március 9-én alakult. Legfőbb célja a Budapesten és Pest megyében működő VOSZ KMRSZ-tagok önkéntes együttműködési hálózatának kialakítása, média- és kommunikációs tevékenységének elősegítése, fokozása, közös projektek és pályázatok kidolgozása, szakmai érdekképviselet és közös szakmai álláspontok kialakítása. Tagja lehet valamennyi VOSZ KMRSZ-tag természetes és jogi személy, gazdasági társaság. Szekciószabályzat

A VOSZ KMRSZ MKSZ elnöksége:

Elnök: Farkas József
szakterület: könyv- és lapkiadás
Szaktudás Kiadó Ház Zrt., vezérigazgató
e-mail: farkasj@szaktudas.hu

Társelnök: Szűcs Balázs
szakterület: kultúratámogatás
ArtGroup Kultúrális Egyesület, elnök
e-mail:  szucs.balazs@vosz-kmrsz-mksz.hu

Társelnök: Farkas Tibor
szakterület: reklám és kommunikáció
Renovation Communication Kft., ügyvezető igazgató
e-mail: tibor.farkas@vosz-kmrsz-mksz.hu

Elnökségi tagok

Balázs Zoltán
szakterület: lapkiadás
Trimedio Kiadó Kft., ügyvezető igazgató
e-mail: balazs.zoltan@tpmedia.hu

Ajtai L. Péter
szakterület: médiabefektetés
Trimedio Invest Zrt., elnök
e-mail: ring01@t-online.hu

Dr. Szalkai Tamás
szakterület: zenekiadás
Winston Olsen Media Kft., ügyvezető igazgató
e-mail: szalkai.tamas@olsenmedia.hu

Koller István
szakterület: filmgyártás
K.K. TV Kft., ügyvezető igazgató
e-mail: koller.istvan@gmail.com

Ács Bálint
szakterület: rendezvényszervezés
ICPO Kft., ügyvezető igazgató
e-mail: acsbalint@mailbox.hu

Etikai bizottság

Elnök: Rák Péter
szakterület: válságmenedzsment
Balanszter Kft., ügyvezető igazgató
e-mail: rak.peter@yahoo.com

Társelnök: Silló István
szakterület: reklám és kommunikáció
Renovation Communication  Kft., tulajdonos
e-mail: navitas90@gmail.com

 

 BESZÁMOLÓ a VOSZ KMRSZ MKSZ 2012. évi tevékenységéről

A VOSZ KMRSZ Média- és Kommunikáció Szekciója 2012. március 9-én alakult 12 alapító taggal. Elnöknek Farkas Józsefet, alelnöknek Szűcs Balázst és Farkas Tibort választotta. Az elnökség 9 fős, hogy a különböző szakterületek önállóan képviselhessék magukat.

A szekció az alapszabályában 16 pontban foglalta össze hosszú távú céljait. 2012-t alapvetően indulóévnek tekintette, ezért
– a szekció tevékenységének technikai és szervezési megalapozását,
– a szekció megismertetését és erősítését,
– a szekciótagok, valamint a szekciótagok és a VOSZ KMRSZ más tagjai közötti informális és üzleti kapcsolatok elősegítését tűzte célul, leszögezve, hogy lehetőségeihez mérten már az első időktől kezdve segíti a VOSZ KMRSZ, illetve a VOSZ tevékenységének minél szélesebb körű megismertetését, népszerűségének növelését.

A célok elérése érdekében a következőket tettük.
  1. Az aktivitás érdekében sűrített közgyűléseket tartottunk, a nyár közepéig havonta, majd az év végéig kéthavonta. Állandó közgyűlési helyszínnek megnyertük a Ferdinánd Monarchia Cseh Sörház XI. kerületi egységét.
  2. Önálló internetes honlapot készítettünk, amely 2012. júniusa óta működik a www.vosz-kmrsz-mksz.hu címen, és folyamatosan fejlesztjük. Koncepciója szerint végső állapotában önszervező felületté válik, amely elősegíti a tagok üzletszerzését, különböző együttműködések kialakítását, valamint termékeik, szolgáltatásaik reklámozását.
  3. A taglétszámot már a tevékenységünk megalapozás közben is sikerült 25-re növelnünk, ami az erősítés szempontjából volt fontos.
  4. Szekcióként önállóan jelentünk meg – részben a Trio Press Media Kft.-hez kapcsolódva – jelentős rendezvényeken:
    – Sajtófesztivál a Vörösmarty téren
    – VOSZ KMRSZ 15. Üzletember-találkozó és sportnap
    – Nemzeti Vágta
    – VOSZ KMRSZ Regionális Prima-díj átadó gála
    – Roxy Angyalai jótékonysági gyűjtőakció
    – Pepita-díj átadó gála
  5. Önálló logót készítettünk, és a tagok kiadványaik impresszumában a logóval együtt feltüntethetik, hogy “A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) Közép-magyarországi Regionális Szervezete Média és Kommunikáció Szekciója által ajánlott kiadvány”.
  6. VOSZ KMRSZ-hírek címmel önálló rovatot indítottunk aZEM – Zöld Energetika Magazinban, amelyben beszámoltunk a VOSZ KMRSZ rendezvényeiről, híreiről, továbbá elősegítettük, hogy a tagok nyomtatott lapjaiban, illetve internetes felületein beszámoljanak a VOSZ KMRSZ és a VOSZ kiemelkedő rendezvényeiről, bemutassanak példaértékűen működő VOSZ KMRSZ-tagokat.

A szekció közgyűlésein a tagok érdekérvényesítésének fokozására több ötlet is felmerült, ezek közül kettőt karoltunk fel.

1. Zenei és filmes kiadók internetes bevételének növelése munkacímen célkitűzésünk elősegíteni, hogy e kör kiadványai az interneten csak általuk ellenőrizhető helyen és formában jelenhessen meg, és ebből bevételhez is jussanak.
Eddig a YouTube videómegosztó portállal sikerült előrelépést elérnünk, az érintett tagoknak egyik szakértőnk ad útmutatást.
2. Rikkancstörvény munkacímen célkitűzésünk törvénymódosítás elérése a kiadó vállalkozások, valamint a kapcsolódó vállalkozások (nyomdák, papíripar, cd- és videógyártók, terjesztők, hirdető- és reklámcégek, reklámfelület-értékesítők stb.) munkahelymegőrző és munkahelyteremtő képességének erősítése érdekében a régi-új értékesítési forma, az utcai kiadvány-árusítás (rikkancs) szabályozott feltámasztásával.
A törvénytervezetet elkészítettük, a VOSZ döntési szintjein túljutva jelenleg a Nemzetgazdasági Minisztérium szakállamtitkárával való egyeztetés előtt áll.

A szekciótagok közötti együttműködés jó példájaként kiemelendőnek tartjuk a Trimedio-kedvezménykártya programot, amely összekapcsolja a Trio Press Media Kft. kiadványainak értékesítését a tagok üzleti lehetőségeinek bővítésével.

Összességében eredményesnek tartjuk az elmúlt háromnegyed évet, és bízunk benne, hogy a megalapozás után a tagok aktivitásának növelésével 2013 már az építkezés éve lehet.

2013-ra a következő célkitűzéseket fogalmaztuk meg:
– a tagok aktivitásának növelése a taglétszám növelése érdekében
– a szekció honlapjának fejlesztése a tervezett végső állapot mihamarabbi elérése érdekében
– a Közép-magyarországi régióban vidéki bemutatkozó találkozók szervezése helyi vállalkozókkal (igény szerint)
– Igény felmérése a VOSZ KMRSZ Adófórumához hasonló Kommunikációs fórum évenkénti megrendezéséhez
– a növekvő taglétszám révén a kommunikáció hatékonyságának növelése a VOSZ KMRSZ és a VOSZ tevékenységének, kiemelt rendezvényeinek megismertetése, népszerűsítése érdekében.

Budapest, 2013. január 10.

Honlap: www.vosz-kmrsz-mksz.hu